Muziekmomentjes
Dagelijks muziekmoment: (tijdens corona-lockdown)
Muziek verbindt, ook al ben je fysiek niet bij elkaar!
Dagelijks krijgen jullie een filmpje je om actief mee te zingen of mee te musiceren.
Veel plezier ermee!
De enthousiaste gezichten die ik normaal voor me heb, moet ik ook missen…
Je mag dus gerust een filmpje of foto sturen van uw kind dat enthousiast meezingt of musiceert!
KLEUTERS:
Dag 1: Thema dozen
Dag 2: En waar ben jij?
Dag 3: De wolf en de 7 geitjes verhaal voorlezen: De wolf en de 7 geitjes
7 geitjes tekening om te kleuren
Dag 4: Krokeledokus
Dag 5: Handensamba
Dag 6: er zat een klein kaboutertje
Dag 7: Begin de dag met een dansje
Dag 8: Voetje voetje
Dag 9: Het kippenhok
Dag 10: 1,2,3,4 hoedjes van papier
Dag 11: Conducteurtje, knip mijn kaartje
Dag 12: Met de vingertjes
Dag 13: ‘k heb een paasei
Dag 14: Vlinders vangen
Dag 15: 2 violen en een bas
Dag 16: De klok
-pauze-
Dag 17: De ijscoman
Dag 18: Blijf in je kot
Dag 19: O met O daarrond
Dag 20: Raadsellied
Dag 21: Atsjoem
Dag 22: Keukenmuziek
Dag 23: Bloemenman
Dag 24: De postbode
Dag 25: Speel maar op je trom
Dag 26: Clowntje Piet heeft verdriet
Dag 27: Moederdag bij de beren
Dag 28: de pannenkoeken rollen uit de pan
Dag 29: zingen met linten
Dag 30: Bewegen met Grieg
Dag 31: Tijaja
Dag 32: ‘k heb een roosje
Dag 33: Klein geel autootje
Dag 34: 1,2,3,4,5,6,7 – waar is…. gebleven?
Dag 35: De duizendpoot
Dag 36: De kapper
Dag 37: Vogeltjesdans-dag
LAGERE SCHOOL:
Dag 1: Thema fanfare
Dag 2: Zeven sprongen.
Dag 3: Hand – jive
Dag 4: Sur le pont d’Avignon
Dag 5: Boevenlied
Dag 6: Gekke bekken aap
Dag 7: Doep Doep
Dag 8: De Reus van Fidel
ritmekaartjes
Dag 9: Welles nietes
Dag 10: hoedje van papier voor gevorderden
ritmekaartjes
Dag 11: Er zaten 6 kippen (in canon)
Dag 12: The lion sleeps tonight
Dag 13: De zoembijen
Dag 14: Vlinders vangen
Dag 15: Ik wil nog slapen
Dag 16: Goodmorning
Dag 17: Blijf in je kot
Dag 18: O met O daarrond
Dag 19: heel veel talen
Dag 20: Opzij, opzij – corona-versie
Dag 21: Bewegen met Grieg
Dag 22: Tijaja
LAGERE SCHOOL – gevorderd :
de leerlingen die al muziekles volgen en noten en ritmes kunnen lezen, krijgen af en toe wat extra uitdaging!
Uitdaging 1: Maak je eigen muziek met Incredibox
Kies een “DJ-figuur” (De volgorde is de update van dit programma. 3de en 4de zijn de recentste). Het is de bedoeling de personages telkens een accessoire te geven, waardoor ze een verschillend deel van de muziek maken: bas, beat, vocals, melodie,….
Héél leuk om mee te experimenteren en je eigen mix te maken!